De bodyshop en MTV zijn zondag samen begonnen aan een campagne tegen hiv en aids. onder het mom van 'spray to change attitudes' hebben de 2 'merken' een luchtje op de mark gebracht. Het is de bedoeling om een doelgroep van jongeren tussen de 15 en 25 The Body Shop in te krijgen en dat zij het luchtje gaan kopen.
Christopher Davis de campagneleider voor The Body Shop hoopt dat er minstends 100 000 eau de toiletjes over de toonbanken zullen vliegen. Dat wil hij bereiken door middel van reclame spotjes op MTV. De uitzendtijd die ze gebruiken krijgen ze overigens geheel gratis aangeboden van de jongeren muziek zender.
Mtv-directeur Maurice Hols spreekt van 'een van de grootste fundraising-acties die ooit door twee grote merken is opgezet'.
Nu zou je je kunnen afvragen ( zoals ik dat doe) of het niet gewoon de bedoeling van MTV is om hun imago te verbeteren en zichzelf naar voren te schuiven als 'voorbeeld zender voor jongeren' of dat ze zich werkelijk interesseren voor hiv/aids slachtoffers...
Wat denken jullie?
Bron: http://www.ad.nl/economie
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
4 comments:
Mmm.. kweet niet.
Mtv doet verder wel veel om aandacht van HIV en AIDS onder aandacht van jongeren te bregen. Denk aan programma's met Bono ofzo die op bezoek is in Afrika voor dit onderwerp. Toch zal er zeker wel iets van Imago verbetering in zitten. Plus dat ze lekker "luchtje" slaan uit de opbrengsten van het luchtje.
Ik denk wel dat het oprecht is, omdat ze, zoals renee al zei, zelf ook al aandacht geven aan problemen in de wereld. En om het imago te verbeteren zal het wel niet zijn, want vroeger was mtv veel schokkender volgens ouders dan nu. Dus ik denk dat ze ook echt het probleem oprecht aandacht geven.
het is wel goed qua idee omdat we zo in die manier helpen aids te bespreiden doormiddel van reclames maar het zou beter zijn als men massaal investeert in verdere onderzoek tegen een anti-gif voor aids/hiv
Ik ben het helemaal met Renee eens. MTV besteed veel aandacht aan de ernst van HIV/Aids, maar tegelijkertijd proberen zij hun imago te vergroten, wat weer een minpuntje is. Toch vind ik de actie wel oké.
Post a Comment