Sunday, February 25, 2007



Goed jaar voor Heineken



Bierbrouwer Heineken heeft een goed jaar achter de rug. In alle markten groeide het bedrijf met als resultaat een 9,6 procent hogere omzet tot 11,83 miljard euro.
Het bedrijfsresultaat klom 42,7 procent tot 1,83 miljard euro waar analisten hadden gerekend op 1,6 miljard. De nettowinst klom dankzij een buitengewone bate van 291 miljoen euro tot 1,2 miljard euro.

"Dit was een sterk jaar voor Heineken", aldus bestuursvoorzitter Jean-Francois van Boxmeer in een schriftelijke verklaring. "De sterke groei van het Heineken merk in alle regio's staat als altijd centraal. De groei wordt gedreven door de introductie van Heineken light. De prestaties van het merk in 2006 laten de immense waarde zien, waarmee we ons blijven onderscheiden van al onze concurrenten."

'Het is duidelijk dat Heineken een belangrijke positie heeft weten te verwerven op de markt. Het heeft een bekende naam, wanneer men het over Heineken heeft weet men dat het goed bier is. Ook is de introductie van Heineken light erg goed geweest. Heineken heeft gekeken naar de wensen van de consumenten. Consumenten willen afvallen en bier blijven drinken. Heinken heeft deze wens vervolgens waar gemaakt. Zoals ook al gezegd wordt: Heineken zorgt ervoor dat het merk altijd anders zal zijn dan dat van de concurrenten. Door anders en beter te blijven kopen mensen het bier. Dit zal ervoor blijven zorgen dat het goed gaat met Heinken en dit zal leiden tot positieve dingen zoals: hogere omzet, meer werkgelegenheid, en geld voor verdere vernieuwingen om zo in trek te blijven bij de consument'.






http://http://www.nu.nl/news/983828/32/Goed_jaar_voor_Heineken.html

1 comment:

Renee said...

Heineken heeft inderdaad een een sterke concurrentie positie weten te verwerven. Overal in de wereld wordt Heineken gedronken. Ze spelen handig in op de behoeftes van de consumenten.